Kinijoje eksponuojamas fotografo Tado Kazakevičiaus ciklas „Tai, ko nebebus“
Lapkričio 27–29 dienomis Siamene (Kinija) vyko tarptautinio fotografijos festivalio „Jimei x Arles“ atidarymo renginiai. Jame šiemet eksponuojamas lietuvių fotografo Tado Kazakevičiaus fotografinis ciklas „Tai, ko nebebus“ (angl. Soon to be Gone).
Šis ciklas – tai requiem Lietuvos kaimui. Jis kurtas daugiau nei penkerius metus visoje Lietuvoje. Lėtai fiksuotos istorijos, anot fotografo, praturtino jo asmeninį gyvenimą, išmokė aiškiau suprasti kaimo žmogaus nūdieną ir gyvenimą, o šių žmonių portretus jo sąmonėje pavertė ne tik dar gražesniais, bet ir net šiek tiek šventais. „Aš iš naujo pamilau savo tėvynę, o šis ciklas nejučiomis tapo mano viso gyvenimo ciklu“, – sako T. Kazakevičius.
Ekspozicijos kuratorė Yan Qi pritaria, kad nors T. Kazakevičiaus serija „Tai, ko nebebus“ yra asmeninė fotografo kelionė, tačiau ji tarsi garsas, ataidintis iš tolumos, tarsi gidas į bendražmogiškus prisiminimus apie mūsų visų kaimišką praeitį. Pasak kuratorės, lietuvis fotografas įamžino žmonių kasdienybę, aplinką, šeimyninius vaizdus su didžiule šiluma, bet neprarasdamas aštraus pašaliečio žvilgsnio.
Nors dėl koronaviruso nulemtų apribojimų keliauti T. Kazakevičius negalėjo atvykti į Kiniją ir dalyvauti parengiant parodą, tačiau liko labai patenkintas ekspozicija: „Buvau maloniai nustebintas ne tik ypač profesionaliu kuravimo procesu, tačiau ir jausminiu bei kultūriniu ciklo „Tai, ko nebebus“ perteikimu vietiniam žiūrovui. Nors ciklas, atrodytų, pasakoja tik apie mūsų regionui ir kultūrai artimą kaimo temą, tačiau kuratorė Yan Qi netikėtai atrado ir visai, rodos, kitam pasauliui artimą asociatyvumą, taip padėdama žiūrovui suprasti ir pajausti šią mano sentimentalią kelionę. Ji ciklą pristatė remdamasi garsia Qian Tao „Žydinčių persikų pavasario“ fabula, pasakojančia apie paslaptingą sodą, į kurį atsitiktinai pateko keliautojas Wulingas. Netikėtai ši mano kelionė net man pačiam suspindėjo kitaip, tarsi kiekvienas joje galėtų atrasti savo atminties sodą.“
Paroda „Tai, ko nebebus“ surengta Lietuvos kultūros atašė Kinijoje iniciatyva, bendradarbiaujant su Lietuvos kultūros institutu, Lietuvos respublikos užsienio reikalų ministerija ir Lietuvos ambasada Kinijoje.
„Jimei x Arles“ fotografijos festivalis įkurtas 2015 m. Kinijos fotografijos pradininko, fotografijos centro „Three Shadows“ įkūrėjo Ron Rong bei buvusio fotografijos festivalio „Les Recontres d‘Arles“ direktoriaus Sam Stourdze. Per šešerius metus festivalis tapo vienu svarbiausių fotografijos meno renginių ne tik Kinijoje, bet ir visame Azijos regione, kasmet pritraukdamas apie 50 tūkstančių lankytojų. Nepaisant koronaviruso sukeltų įvairiausių problemų, šių metų programoje eksponuojamos šešios parodos iš festivalio „Les Recontres d‘Arles“, taip pat menininkų iš Belgijos, Singapūro, Japonijos, JAV bei Kinijos kūriniai. Festivalis vyks iki 2021 m. sausio 3 d.
Atnaujinimo data: 2020-12-01
Taip pat skaitykite:
Režisierės Saulės Bliuvaitės filmu „Akiplėša“ Tokijuje atidarytos 22-osios ES kino dienos
Berlyne pristatyta Aušros Kaziliūnaitės poezijos rinktinė „Feiertagsmakeup“
Diplomatų Lozoraičių palikimas pristatytas italų akademinei bendruomenei
Lietuvai perduotas Aldonos Gustas kūrybinis palikimas
Irenos Veisaitės ir Aurimo Švedo pokalbių knyga pristatyta Liuneburge