Paryžiuje pristatyta fotomenininko Romualdo Požerskio kūryba

Data

2017 11 14

Įvertinimas
1
R.Požerskis. 1974.jpg

Lapkričio 9 – 11 d. Paryžiuje vykusios fotografijos meno mugės „Paris Photo“ metu jau ketvirtą kartą buvo pristatomi Lietuvos fotomenininkų leidiniai ir įvairūs fotografijos katalogai.

Nuo 2014 metų vykstantis „Polycopies“ renginys kiekvienais metais pristato 35 tarptautinius fotografijos knygų leidėjus. Keturias dienas, „Paris Photo“ metu, „Polycopies“ tampa didžiuliu knygynu, erdve, skirta fotografijos knygoms. Nors „Polycopies“ yra mugė, ji taip pat tapo svarbia vieta, kur mėgėjai, kolekcionieriai, fotografai ir leidėjai dalinasi savo idėjomis, atradimais ir pristato savo knygų maketus.

 „Polycopies“ organizuojamoje fotografijos knygų mugėje, skirtoje mažiems leidėjams, į kurią susirenka fotografijos mėgėjai iš viso pasaulio, pristatomi Kauno fotografijos galerijos, Lietuvos fotomenininkų sąjungos bei kitų leidėjų išleisti įvairūs Lietuvos menininkų fotografijos meno leidiniai. Išskirtinio mugės lankytojų dėmesio susilaukia parodoje eksponuojami A. Šeškaus, V. Luckaus, A. Mikšio, A. Sutkaus, R. Vikšraičio ir kt. kūriniai.

Lapkričio 9 d. fotografijos knygų mugėje vyko Romualdo Požerskio naujausios knygos „Neramūs keliautojai“ pristatymas ir susitikimas su autoriumi.

Naujojoje knygoje pristatomos fotografijos šiandien atrodo kaip ano meto jaunosios kartos gyvenimo, idealų ir bendros politinės situacijos metafora. Jos pasakoja apie asmeninės bei politinės laisvės siekį sovietmečiu, neramioje XX a. aštuntojo dešimtmečio pradžioje. Tokia nuotraukų interpretacija dabar gimsta dėl laiko nuotolio, tuometinio istorinio konteksto žinojimo, atvaizdo „perkėlimo“ iš asmeninio albumo į knygą, pagaliau – dėl „prigimtinio“ fotografijos gebėjimo kasdienio gyvenimo akimirką paversti iškalbingu apibendrinimu. Tačiau paroda suteiks retą progą fotografijas padengusius interpretacijų sluoksnius vieną po kito nuvalyti, kad būtų galima pajausti po jais išlikusią „gyvą“ akimirką ir estetinių taisyklių nesuvaržytą jos įamžinimą nuotraukose, kurios anuomet buvo skirtos tik fotografijų herojų asmeniniam archyvui. Betarpišką santykį su fotografijose įamžintu laikotarpiu padės atrasti kartu su fotografijomis eksponuojamas R. Požerskio jaunystės dienoraštis, mėgėjiški filmai ir fotografo bendražygių asmeniniai nuotraukų albumai.

Nuotraukos autorius – R.Požerskis

 

 

Vida Gražienė

Kultūros atašė Prancūzijoje