Lietuvių audiovizualinis projektas „Metroscan“ atidarė „Panta Rhei“ festivalį Miunchene

Data

2018 05 05

Įvertinimas
4
received_10156193035773190.jpeg

Gegužės 5 dieną „Muffatwerk“ pagrindinėje koncertų salėje Miunchene vyko pirmasis tarpdisciplininis festivalis „Panta Rhei“, kurį atidarė kompozitoriaus, elektroninės muzikos atlikėjo Vytauto V. Jurgučio ir vaizdo menininko Vaclovo Nevčesausko audiovizualinis projektas „Metroscan“.

Vienos dienos garso ir medijų „Panta Rhei“ festivalis organizuojamas pirmąjį kartą. Pagrindinis dėmesys skiriamas ne tik įvairaus žanro muzikai kaip antai Punk, HipHop, Elektro, Ambient Noise, bet ir instaliacijų bei skaitmeniniam menui. Renginio partneris - Lietuvos kultūros institutas.

„Džiaugiamės turėję garbę savo pasirodymu atidaryti šį naujo pobūdžio festivalį. Programa - ambicinga, stipri, koncentruota ir itin plataus spektro. Būtent tai džiugino net tik atlikėjus, bet ir tam puikiai pritaikytoje erdvėje gausiai susirinkusią publiką“, - įspūdžiais dalinosi kompozitorius Vytautas V. Jurgutis.

Renginyje taip pat dalyvavo Sleaford Mods, Mykki Blanco, FAKA, Metroscan, Emptyset AV ft. Sam Williams, Tara Transitory aka One Man Nation, Pantha du Prince feat Bendik HK, Lotic (DJ Set), Alessandro Cortini, La Staab (DJ Set).

„Metroscan“ – tai futuristinis audiovizualinis kūrinys megapolio, jo informacinio tempo, įvykių daugiapoliškumo ir kitų posturbanistinių vektorių temomis. Kūrinio sumanymas ir pavadinimas susijęs su daugiaprasme žodžio „metro“ kilme (gr. metron – matas). Ji siejasi su metropolijos, matavimo, judėjimo ir transportavimo sąvokomis. „Visos šios sąvokos yra „nuskenuojamos“ į labai koncentruotą garsą ir vaizdą – suspaustą informacinę didmiesčio laviną, kuri skaitmeninėmis technologijomis perlydoma į išgrynintai kintantį estetinį rezultatą“ (Vytautas V. Jurgutis).

Kūrinio muzika, naudodama labai plačią dažnių skalę, neretai balansuoja tarp eksperimentinės ir pulsuojančios elektroninės muzikos stilių. Linija ir taškas – pagrindiniai išeities elementai, atsispindintys ir muzikoje, ir vizualikoje. Vizualika paremta skambančio garso duomenų konvertavimu į realiu laiku sukuriamą vaizdą, pasižymi ypatingai greita elementų kaita, vaizdinių prisodrinimu ir nenuspėjamumu.

Audiovizualinis kūrinys pirmą kartą buvo parodytas Vilniuje 2010 m. „Vilniaus festivalių“ projekte „Garsovaizdis-2“. Vėliau projektas buvo gyvai atliktas daugelyje festivalių Europoje ir kituose žemynuose, kaip antai „Streaming“ Hagoje (Olandija), „Punto de Encuentro“ Valensijoje (Ispanija), „Eclectica“ Tartu (Estija), prestižinės Kelno medijų meno akademijos organizuojamame festivalyje „Frischzelle“ (Vokietija), „Streetwaves“ Gdanske (Lenkija), „KonventZero“ (Ispanija) ir kt.

2015–2016 m. šis lietuvių menininkų projektas buvo gyvai atliktas Tokijuje ir Osakoje (Japonija), Honkonge, Kinijoje, Indijoje. Tai buvo pirmieji šios meno srities Lietuvos kūrėjų pasirodymai tolimose šalyse. Tais pačiais metais „Metroscan“ atlikimas pasisekimo sulaukė Madrido pažangiųjų medijų festivalyje MADATAC, kuriame lietuviai pasirodė festivalio uždarymo ir apdovanojimų koncerte. 2017 metais „Metroscan“ koncertavo 27-ajame „Experimental Intermedia“ festivalyje Niujorke, o rugpjūtį projektas gyvai nuskambėjo viename iš didžiausių Taivano audiovizualinio meno festivalių „Osmosis“ programoje Taipėjuje, pirmą kartą pristatydamas Lietuvos audiovizualinį meną šioje šalyje.

 

Daugiau informacijos apie festivalį https://www.muffatwerk.de/de/events/view/3847