Kultūros ministrė: Baltijos šalys turi dirbti kartu ne tik jubiliejiniais metais

Data

2018 10 12

Įvertinimas
1
8888.jpg

„Iš Paryžiaus namo sugrįžusi jungtinė simbolizmo laikotarpio Lietuvos, Latvijos ir Estijos dailininkų paroda yra vienas puikiausių pavyzdžių, parodantis, kad galime ir privalome toliau dirbti kartu, dalydamiesi savo kultūriniais laimėjimais ir pristatydami juos Europai ir visam pasauliui“, – ketvirtadienį Taline sakė kultūros ministrė L. Ruokytė-Jonsson.

Kartu su Estijos kultūros ministru Indreku Saaru ir Latvijos kultūros ministre Dace Melbarde ministrė L. Ruokytė-Jonsson dalyvavo Baltijos valstybių šimtmečiui skirtos jungtinės parodos „Laukinės sielos. Baltijos šalių simbolizmas“ atidaryme. Šį pavasarį ir vasarą Paryžiaus Orsė muziejuje pirmą kartą eksponuota ir didelio pasisekimo bei tarptautinio susidomėjimo sulaukusi paroda sugrįžo į Baltijos valstybes. Paroda supažindina su Lietuvos, Latvijos ir Estijos dailės laikotarpiu nuo XIX a. pabaigos iki 1918 metų. Ekspozicija atskleidžia profesionalią Baltijos regiono dailininkų simbolistų kūrybą, atspindinčią ir to meto Europos meno tendencijas. Orsė muziejaus duomenimis, parodą Paryžiuje aplankė daugiau kaip 236 tūkst. lankytojų.

Pasak kultūros ministrės L. Ruokytės-Jonsson, ši paroda liudija tai, kad Baltijos šalys, nepaisant istorijos vingių, visada išliko Europos kultūros dalimi, o simbolizmas pasirinktas kaip ypatingo laikotarpio, nacionalinio judėjimo, vedusio į tautų atgimimą ir valstybių atkūrimą, palydovas. Paroda „Laukinės sielos. Baltijos šalių simbolizmas“ – bendras Estijos dailės muziejaus Taline, Latvijos nacionalinio dailės muziejaus Rygoje, Lietuvos dailės muziejaus Vilniuje ir M. K. Čiurlionio dailės muziejaus Kaune projektas, o jos kuratorius – garsus prancūzų dailėtyrininkas, simbolizmo laikotarpio ekspertas Rodolphe‘as Rapetti.