Kauno tarpukario architektūros idėja – Ivanovo šiuolaikinio meno festivalyje „Pirmasis avangardo fabrikas“

Data

2018 09 28

Įvertinimas
1
22222.jpg

Ivanovo mieste šiais metais pirmą kartą surengtas miesto festivalis „Pirmasis avangardo fabrikas“. Rugsėjo 4 d. startavęs festivalis prasidėjo Gintaro Balčyčio parengtos Kauno tarpukario architektūros parodos atidarymu ir baigėsi rugsėjo 24–26 d. Ivanovo technikos universitete vykusiomis fotografo Gintaro Česonio meistriškumo pamokomis.

Ivanovas garsus savo konstruktyvistine 1920–1930 metų architektūra, kurios paveldo vertė atrandama tik dabar. Būtent dėl to Kauno architektūros projektas festivalio organizatoriams pasirodė ypač aktualus, kaip požiūrio į miesto architektūrinį paveldą kūrimo ir puoselėjimo programa. Parodos atidarymo metu kalbėjęs Ivanovo valstybinio universiteto profesorius, architektūros istorikas Michailas Timofejevas pabrėžė architektūrinių formų ir laiko sąsajų universalumą, nepaisant skirtingų politinių sistemų ir visuomeninių sanklodų. Festivalio organizatorė ir jo siela Ivanovo technikos universiteto docentė Marija Milovzorova atkreipė dėmesį į tai, kad Ivanovas turėtų mokytis iš Kauno saugoti ir vertinti savo paveldą, nedarkyti fasadų iškabomis, negriauti vidinių erdvių.

G. Česonis, savo meistriškumo pamokose, pasakojo Kauno architektūrinės vertės atradimo istoriją, architektūros tapimą miesto tapatybės pagrindu. Kita pokalbių tema buvo Lietuvos fotografijos istorija nuo XX a. pradžios iki pastarųjų metų projektų. Fotografo žodžiais, stebino ir jaudino itin jautri ir teisinga publikos reakcija ir klausimai, leidę išskleisti temas bei jaunų žmonių entuziazmas svarstant galimus miesto fotografijos projektus, tarp kurių lyderiu tapo „Uždraustasis Ivanovas“.

Nuotraukoje Gintaras Česonis su Ivanovo miesto meru Vladimiru Šarypovu