Fantastiniai lėlių pasauliai festivalyje Izraelyje

Data

2019 11 22

Įvertinimas
0
printscreen2019_lobby-3.jpg

Lapkričio 19–21 dienomis Holone, Izraelyje, įvyko devintasis tarptautinis skaitmeninio meno ir kultūros festivalis „Print Screen“.

Šiųmetė tema „Nematoma“ (angl. Unseen) kėlė anonimiškumo, nematomumo, nebuvimo sistemoje klausimus visuotinio informacijos prieinamumo kontekste XXI amžiuje. Kuratoriai taip pat akcentavo poreikį demaskuoti, atskleisti, skaidrinti daugelį politinių bei visuomeninių sistemų, kurios veikia ir reguliuoja mūsų gyvenimus, bet lieka  nepažinios ir nematomos. Tai dirbtinis intelektas, algoritmai, globalios ekonomikos voratinkliai, virtinė klimato katastrofos pasekmių. 

Renginys lankytojams pateikė platų spektrą įvairiausių patirčių: parodų, perfomansų, dirbtuvių, paskaitų, šiuolaikinį šokį.

Lietuva festivalyje pristatoma jau trečius metus iš eilės. Pagrindinėje festivalio parodoje, vykusioje Izraelio skaitmeninio meno centre, lankytojai galėjo stebėti, kaip kuriamas bendras Klaipėdos lėlių teatro ir Izraelio lėlių teatro „Ensemble Itim-The Puppet Cinema“ projektas „Didysis sprogimas“. Režisierius Zvi Sahar ir klaipėdiečių kūrybinė komanda – Aušra Bakanaitė, Monika Mikalauskaitė-Baužienė, Vytautas Kairys ir Kęstutis Bručkus ardė, dekonstravo senus kompiuterius, kitus elektronikos prietaisus, o jų dalis jungė į vieną fantastinę mikroscenografiją. Pagrindinės kompiuterių plokštės tapo miesto pastatų siluetais, kabeliai – vandens kanalais, purškiamas vanduo – lietumi, o mažytės elektronikos dalelės – žmonėmis ir naminiais gyvūnais. Visas šis procesas buvo filmuojamas, tad ekrane žiūrovai išvydo atgyjantį animuotą šios mikroekosistemos vaizdą. Taip kūrinys subtiliai referavo į mus nuolat stebinčios drono ar „didžiojo brolio“ akies bei įvairių pogrindinių pasaulių, kuriuose mes kartais slepiamės, prieštaravimus.

Kūrinio premjera Lietuvoje numatoma Klaipėdoje 2020 m. kovo 28–29 dienomis.

Projektą parėmė Lietuvos kultūros institutas.